
Brightlife hoidon seuranta -hanke
Brightlife hoidon seuranta -hanke
Brightlife hoidon seuranta -hanke
Hankkeen tavoitteena oli selvittää digitaalisen mielenterveyspalvelun soveltuvuus kansainvälisille markkinoille ja tunnistaa tuotekehityksen painopisteet. Hanke keskittyy markkinaselvitykseen, asiakassuhteiden rakentamiseen sekä kansainvälistymisstrategian kehittämiseen.


Hankkeen perustiedot
Hankkeen perustiedot
Toteuttaja
Toteuttaja
Brightlife Oy
Brightlife Oy
Toteutusaika
1.7.2024 - 30.9.2025
Rahoittaja
Keski-Suomen ELY-keskus
Ohjelma
Uudistuva ja osaava Suomi 2021-2027, Euroopan aluekehitysrahasto (EAKR)
EU- ja valtiorahoitus
50 000 € (49,87 %)
Toteutusaika
1.7.2024 - 30.9.2025
EU- ja valtionrahoitus
50 000 € (49,87 %)
Rahoittaja
Keski-Suomen ELY-keskus
Ohjelma
Uudistuva ja osaava Suomi 2021-2027, Euroopan aluekehitysrahasto (EAKR)
Hankkeen tavoitteet
Hankkeen tavoitteet
Hankkeen päätavoitteena oli selvittää Brightlife Flow'n kansainvälisen laajentumisen edellytykset ja tunnistaa tehokkaimmat markkinoille tulon strategiat. Keskeiset tavoitteet:
Jalostaa Hoidon seuranta -komponenttia itsenäiseksi, kansainvälisille markkinoille soveltuvaksi tuotteeksi
Selvittää Yhdistyneen kuningaskunnan ja Ruotsin markkinat (regulaatio, kilpailu, asiakastarpeet)
Rakentaa suoria yhteyksiä loppukäyttäjiin - terapeutteihin ja psykologeihin
Laatia realistinen Go-To-Market strategia ja rahoitussuunnitelma
Toteutus ja tulokset
Toteutus ja tulokset
Toteutus ja tulokset
Tuotekehitys
Hankkeen aikana luotiin versio palvelusta, jonka pääpaino on hoidon seurannassa. Pystyimme jatkokehittämään ominaisuuksia ja tunnistamaan tarvittavat muutokset tulevaa kehitystyötä varten.
Markkinaymmärrys ja strategia
Markkinatutkimusten ja asiantuntijakonsultaatioiden avulla selvensimme kansainvälistymisen suunnitelmiamme ja loimme realistisen suunnitelman asiakashankintakanavista sekä tarvittavasta rahoituksesta.
Asiakasymmärrys
Hankkeen arvokkaimmaksi osaksi nousivat kymmenet suorittamamme syvähaastattelut kohderyhmille. Pystyimme haastattelemaan paljon potentiaalisia ostajia kohdemarkkinoilta ja testaamaan tuotetta käytännössä heidän avullaan. Näiden kautta tunnistimme kriittiset kehityskohteet.
Alkuperäinen suunnitelma oli kumppanoida järjestelmätoimittajien kanssa, mutta siirryimme suoraan loppukäyttäjiin. Tämä mahdollisti keskittymisen pienempiin, agiilimpiin toimijoihin.
Verkostoituminen
Pääsimme tutustumaan asiakkaisiin, heidän tarpeisiinsa ja ongelmiinsa, mikä loi vahvan perustan tulevalle kansainväliselle laajentumiselle.
Keskeiset saavutukset
Go-To-Market strategia UK:n ja Ruotsin markkinoille
Ensimmäinen versio hoidon seuranta tuotteesta, jota pystyttiin testaamaan asiakkaiden kanssa
Ymmärrys tarvittavista tuotekehityksen painopisteistä
Suorat kontaktit potentiaalisiin asiakkaisiin kohdemarkkinoilla
Realistinen rahoitussuunnitelma kansainvälistä kasvua varten
Yhteystiedot
Brightlife Oy
Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere
contact(at)brightlife.fi
Sivu päivitetty: 16.10.2025
Tuotekehitys
Hankkeen aikana luotiin versio palvelusta, jonka pääpaino on hoidon seurannassa. Pystyimme jatkokehittämään ominaisuuksia ja tunnistamaan tarvittavat muutokset tulevaa kehitystyötä varten.
Markkinaymmärrys ja strategia
Markkinatutkimusten ja asiantuntijakonsultaatioiden avulla selvensimme kansainvälistymisen suunnitelmiamme ja loimme realistisen suunnitelman asiakashankintakanavista sekä tarvittavasta rahoituksesta.
Asiakasymmärrys
Hankkeen arvokkaimmaksi osaksi nousivat kymmenet suorittamamme syvähaastattelut kohderyhmille. Pystyimme haastattelemaan paljon potentiaalisia ostajia kohdemarkkinoilta ja testaamaan tuotetta käytännössä heidän avullaan. Näiden kautta tunnistimme kriittiset kehityskohteet.
Alkuperäinen suunnitelma oli kumppanoida järjestelmätoimittajien kanssa, mutta siirryimme suoraan loppukäyttäjiin. Tämä mahdollisti keskittymisen pienempiin, agiilimpiin toimijoihin.
Verkostoituminen
Pääsimme tutustumaan asiakkaisiin, heidän tarpeisiinsa ja ongelmiinsa, mikä loi vahvan perustan tulevalle kansainväliselle laajentumiselle.
Keskeiset saavutukset
Go-To-Market strategia UK:n ja Ruotsin markkinoille
Ensimmäinen versio hoidon seuranta tuotteesta, jota pystyttiin testaamaan asiakkaiden kanssa
Ymmärrys tarvittavista tuotekehityksen painopisteistä
Suorat kontaktit potentiaalisiin asiakkaisiin kohdemarkkinoilla
Realistinen rahoitussuunnitelma kansainvälistä kasvua varten
Yhteystiedot
Brightlife Oy
Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere
contact(at)brightlife.fi
Sivu päivitetty: 16.10.2025
Tuotekehitys
Hankkeen aikana luotiin versio palvelusta, jonka pääpaino on hoidon seurannassa. Pystyimme jatkokehittämään ominaisuuksia ja tunnistamaan tarvittavat muutokset tulevaa kehitystyötä varten.
Markkinaymmärrys ja strategia
Markkinatutkimusten ja asiantuntijakonsultaatioiden avulla selvensimme kansainvälistymisen suunnitelmiamme ja loimme realistisen suunnitelman asiakashankintakanavista sekä tarvittavasta rahoituksesta.
Asiakasymmärrys
Hankkeen arvokkaimmaksi osaksi nousivat kymmenet suorittamamme syvähaastattelut kohderyhmille. Pystyimme haastattelemaan paljon potentiaalisia ostajia kohdemarkkinoilta ja testaamaan tuotetta käytännössä heidän avullaan. Näiden kautta tunnistimme kriittiset kehityskohteet.
Alkuperäinen suunnitelma oli kumppanoida järjestelmätoimittajien kanssa, mutta siirryimme suoraan loppukäyttäjiin. Tämä mahdollisti keskittymisen pienempiin, agiilimpiin toimijoihin.
Verkostoituminen
Pääsimme tutustumaan asiakkaisiin, heidän tarpeisiinsa ja ongelmiinsa, mikä loi vahvan perustan tulevalle kansainväliselle laajentumiselle.
Keskeiset saavutukset
Go-To-Market strategia UK:n ja Ruotsin markkinoille
Ensimmäinen versio hoidon seuranta tuotteesta, jota pystyttiin testaamaan asiakkaiden kanssa
Ymmärrys tarvittavista tuotekehityksen painopisteistä
Suorat kontaktit potentiaalisiin asiakkaisiin kohdemarkkinoilla
Realistinen rahoitussuunnitelma kansainvälistä kasvua varten
Yhteystiedot
Brightlife Oy
Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere
contact(at)brightlife.fi
Sivu päivitetty: 16.10.2025
© 2024 Brightlife Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.
3252835-2
contact(at)brightlife.fi
Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere 🇫🇮
© 2024 Brightlife Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.
3252835-2
contact(at)brightlife.fi
Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere 🇫🇮
© 2024 Brightlife Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.
3252835-2
contact(at)brightlife.fi
Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere 🇫🇮