Sininen kirkas taivas taustakuvana

Brightlife hoidon seuranta -hanke

Brightlife hoidon seuranta -hanke

Brightlife hoidon seuranta -hanke

Hankkeen tavoitteena oli selvittää digitaalisen mielenterveyspalvelun soveltuvuus kansainvälisille markkinoille ja tunnistaa tuotekehityksen painopisteet. Hanke keskittyy markkinaselvitykseen, asiakassuhteiden rakentamiseen sekä kansainvälistymisstrategian kehittämiseen.

  • Picture about Psykologiliitto logo.

Hankkeen perustiedot

Hankkeen perustiedot

Toteuttaja

Toteuttaja

Brightlife Oy

Brightlife Oy

Toteutusaika

1.7.2024 - 30.9.2025

Rahoittaja

Keski-Suomen ELY-keskus

Ohjelma

Uudistuva ja osaava Suomi 2021-2027, Euroopan aluekehitysrahasto (EAKR)

EU- ja valtiorahoitus

50 000 € (49,87 %)

Toteutusaika

1.7.2024 - 30.9.2025

EU- ja valtionrahoitus

50 000 € (49,87 %)

Rahoittaja

Keski-Suomen ELY-keskus

Ohjelma

Uudistuva ja osaava Suomi 2021-2027, Euroopan aluekehitysrahasto (EAKR)

Hankkeen tavoitteet

Hankkeen tavoitteet

Hankkeen päätavoitteena oli selvittää Brightlife Flow'n kansainvälisen laajentumisen edellytykset ja tunnistaa tehokkaimmat markkinoille tulon strategiat. Keskeiset tavoitteet:

  • Jalostaa Hoidon seuranta -komponenttia itsenäiseksi, kansainvälisille markkinoille soveltuvaksi tuotteeksi

  • Selvittää Yhdistyneen kuningaskunnan ja Ruotsin markkinat (regulaatio, kilpailu, asiakastarpeet)

  • Rakentaa suoria yhteyksiä loppukäyttäjiin - terapeutteihin ja psykologeihin

  • Laatia realistinen Go-To-Market strategia ja rahoitussuunnitelma

Toteutus ja tulokset

Toteutus ja tulokset

Toteutus ja tulokset

Tuotekehitys

Hankkeen aikana luotiin versio palvelusta, jonka pääpaino on hoidon seurannassa. Pystyimme jatkokehittämään ominaisuuksia ja tunnistamaan tarvittavat muutokset tulevaa kehitystyötä varten.

Markkinaymmärrys ja strategia

Markkinatutkimusten ja asiantuntijakonsultaatioiden avulla selvensimme kansainvälistymisen suunnitelmiamme ja loimme realistisen suunnitelman asiakashankintakanavista sekä tarvittavasta rahoituksesta.

Asiakasymmärrys

Hankkeen arvokkaimmaksi osaksi nousivat kymmenet suorittamamme syvähaastattelut kohderyhmille. Pystyimme haastattelemaan paljon potentiaalisia ostajia kohdemarkkinoilta ja testaamaan tuotetta käytännössä heidän avullaan. Näiden kautta tunnistimme kriittiset kehityskohteet.

Alkuperäinen suunnitelma oli kumppanoida järjestelmätoimittajien kanssa, mutta siirryimme suoraan loppukäyttäjiin. Tämä mahdollisti keskittymisen pienempiin, agiilimpiin toimijoihin.

Verkostoituminen

Pääsimme tutustumaan asiakkaisiin, heidän tarpeisiinsa ja ongelmiinsa, mikä loi vahvan perustan tulevalle kansainväliselle laajentumiselle.

Keskeiset saavutukset

  • Go-To-Market strategia UK:n ja Ruotsin markkinoille

  • Ensimmäinen versio hoidon seuranta tuotteesta, jota pystyttiin testaamaan asiakkaiden kanssa

  • Ymmärrys tarvittavista tuotekehityksen painopisteistä

  • Suorat kontaktit potentiaalisiin asiakkaisiin kohdemarkkinoilla

  • Realistinen rahoitussuunnitelma kansainvälistä kasvua varten



Yhteystiedot

Brightlife Oy

Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere

contact(at)brightlife.fi



Sivu päivitetty: 16.10.2025

Tuotekehitys

Hankkeen aikana luotiin versio palvelusta, jonka pääpaino on hoidon seurannassa. Pystyimme jatkokehittämään ominaisuuksia ja tunnistamaan tarvittavat muutokset tulevaa kehitystyötä varten.

Markkinaymmärrys ja strategia

Markkinatutkimusten ja asiantuntijakonsultaatioiden avulla selvensimme kansainvälistymisen suunnitelmiamme ja loimme realistisen suunnitelman asiakashankintakanavista sekä tarvittavasta rahoituksesta.

Asiakasymmärrys

Hankkeen arvokkaimmaksi osaksi nousivat kymmenet suorittamamme syvähaastattelut kohderyhmille. Pystyimme haastattelemaan paljon potentiaalisia ostajia kohdemarkkinoilta ja testaamaan tuotetta käytännössä heidän avullaan. Näiden kautta tunnistimme kriittiset kehityskohteet.

Alkuperäinen suunnitelma oli kumppanoida järjestelmätoimittajien kanssa, mutta siirryimme suoraan loppukäyttäjiin. Tämä mahdollisti keskittymisen pienempiin, agiilimpiin toimijoihin.

Verkostoituminen

Pääsimme tutustumaan asiakkaisiin, heidän tarpeisiinsa ja ongelmiinsa, mikä loi vahvan perustan tulevalle kansainväliselle laajentumiselle.

Keskeiset saavutukset

  • Go-To-Market strategia UK:n ja Ruotsin markkinoille

  • Ensimmäinen versio hoidon seuranta tuotteesta, jota pystyttiin testaamaan asiakkaiden kanssa

  • Ymmärrys tarvittavista tuotekehityksen painopisteistä

  • Suorat kontaktit potentiaalisiin asiakkaisiin kohdemarkkinoilla

  • Realistinen rahoitussuunnitelma kansainvälistä kasvua varten



Yhteystiedot

Brightlife Oy

Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere

contact(at)brightlife.fi



Sivu päivitetty: 16.10.2025

Tuotekehitys

Hankkeen aikana luotiin versio palvelusta, jonka pääpaino on hoidon seurannassa. Pystyimme jatkokehittämään ominaisuuksia ja tunnistamaan tarvittavat muutokset tulevaa kehitystyötä varten.

Markkinaymmärrys ja strategia

Markkinatutkimusten ja asiantuntijakonsultaatioiden avulla selvensimme kansainvälistymisen suunnitelmiamme ja loimme realistisen suunnitelman asiakashankintakanavista sekä tarvittavasta rahoituksesta.

Asiakasymmärrys

Hankkeen arvokkaimmaksi osaksi nousivat kymmenet suorittamamme syvähaastattelut kohderyhmille. Pystyimme haastattelemaan paljon potentiaalisia ostajia kohdemarkkinoilta ja testaamaan tuotetta käytännössä heidän avullaan. Näiden kautta tunnistimme kriittiset kehityskohteet.

Alkuperäinen suunnitelma oli kumppanoida järjestelmätoimittajien kanssa, mutta siirryimme suoraan loppukäyttäjiin. Tämä mahdollisti keskittymisen pienempiin, agiilimpiin toimijoihin.

Verkostoituminen

Pääsimme tutustumaan asiakkaisiin, heidän tarpeisiinsa ja ongelmiinsa, mikä loi vahvan perustan tulevalle kansainväliselle laajentumiselle.

Keskeiset saavutukset

  • Go-To-Market strategia UK:n ja Ruotsin markkinoille

  • Ensimmäinen versio hoidon seuranta tuotteesta, jota pystyttiin testaamaan asiakkaiden kanssa

  • Ymmärrys tarvittavista tuotekehityksen painopisteistä

  • Suorat kontaktit potentiaalisiin asiakkaisiin kohdemarkkinoilla

  • Realistinen rahoitussuunnitelma kansainvälistä kasvua varten



Yhteystiedot

Brightlife Oy

Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere

contact(at)brightlife.fi



Sivu päivitetty: 16.10.2025

© 2024 Brightlife Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.

3252835-2

contact(at)brightlife.fi

Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere 🇫🇮

© 2024 Brightlife Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.

3252835-2

contact(at)brightlife.fi

Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere 🇫🇮

© 2024 Brightlife Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.

3252835-2

contact(at)brightlife.fi

Åkerlundinkatu 8, 33100 Tampere 🇫🇮