Asiakastarina: Raija Harju-Kivinen

Brightlife tukena uuden vastaanoton pyörittämisessä.
Picture about customer for customer story blog text
Picture about customer for customer story blog text
Author picture

Antti-Ville Räisänen

Lukuaika 2min · Julkaistu 23. Maaliskuuta 2024

Lukuaika 2min · Julkaistu 23. Maaliskuuta 2024

Oman vastaanoton perustaminen viime vuoden vaihteessa

Raija on aloittanut oman Mielilaituri nimisen yrityksen viime vuoden vaihteessa ja on huomannut ihmisten erilaiset tarpeet ja ongelmat hakeutuessa avun piiriin.
"Julkisella puolella asiakkaat joutuvat usein jonottamaan, yksityiselle pääsee nopeammin ja ilman lähetettä." Raija kertoo. "Olen huomannut, että avun hakemista siirretään, ja asiakkailla saattaa olla pelkoja mielenterveyspalveluista ja vasta viime hädässä haetaan apua. Ratkaisu- ja voimavarakeskeinen lyhytterapia, jota itse edustan on suuntaus, jossa aina asiakas itse asettaa ne rajat, kuinka monta kertaa haluaa käydä ja mistä asioista jutellaan. Terapeutti kuuntelee, esittää tarkentavia kysymyksiä, antaa uusia näkökulmia, sopivia harjoitteita tai tehtäviä. Katse on pikemminkin eteenpäin kuin taaksepäin, yritetään löytää ja vahvistaa voimavaroja, autetaan pärjäämään pikkuisen paremmin vaikeassa tilanteessa."

Raija mainitsee, että lyhytterapia tarjoaa joustavan lähestymistavan mielenterveyden hoitoon, jossa käyntien määrä voi vaihdella asiakkaan tarpeiden ja tilanteen mukaan. Vaikka perinteisesti lyhytterapiassa käyntejä voi olla yhdestä kahteenkymmeneen, on mahdollista myös jatkaa hoitoa pidempään, jos se tukee asiakkaan hyvinvointia. Esimerkiksi harvakseltaan tapahtuvat käynnit omahoidon rinnalla voivat tarjota asiakkaalle tarpeellista tukea ja apua mielenterveyden ylläpitämisessä. Lyhytterapia tarjoaa joustavan ja yksilöllisen lähestymistavan, joka vastaa parhaiten kunkin asiakkaan tarpeisiin.

"Brightlifella kehitysideat ja toiveet otetaan vastaan ja on ollut mukavaa tehdä yhteistyötä, jossa käyttäjien palautteiden avulla kehitetään jatkuvasti palvelua."

Brightlife'sta kaikki löytyy samasta paikasta

Raija mainitsee, että Brightlife'sta on löytynyt kattavasti kaikki samasta paikasta. Helppo ajanvaraus, videovastaanotto, laskutus ja yhteenveto kirjanpitäjälle ovat kaikki auttaneet oman vastaanoton pyörittämisessä.

"Arvostan sitä, että alustan käyttäjäksi hyväksytään vain terapeutit, joilla on taustana terveydenhuollon ammattitutkinto. Asiakas voi luottaa, että häntä hoitaa, työnohjaa tai valmentaa ammattilainen." Raija kertoo.

"Brightlifella kehitysideat ja toiveet otetaan vastaan ja on ollut mukavaa tehdä yhteistyötä, jossa käyttäjien palautteiden avulla kehitetään jatkuvasti palvelua. Tulossa on meidän terapeuttien esittely ja odotan, että saadaan myös asiakaspalautteen keräämiseen tarkoitetut mittarit käyttöön."


© 2024 Brightlife Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.